2012. július 10., kedd

Térkép
GPS kerékpárra
Balaton
2012. július 7-én barátnőmmel kettesben neki vágtunk a Balatonnak. Szeretném megosztani tapasztalataimat Veletek, így segítve nektek a kerülésben. Sokféle hosszt olvastam, nekünk a teljes kör 238 km lett. Az északi parton indultunk, ami szerintem a legkényelmesebb megoldás. A Balaton körül végig kivan táblázva a kerékpárút. Vannak ugyan hiányosságok, többek között Pálköve és Siófok is elég érdekes, de ott lehet, hogy mi voltunk ügyetlenek. A lényeg az, hogy bátran induljatok neki, ugyanis sok helyen az útburkolatra jóemberek felfestettek nyilakat, ami a bringásoknak segít a tovább haladásban. Így ha nem találtok táblákat, nem kell megijedni, figyeljétek az utat. Néhol a főútra ki kell menni és az autók mellet tekerni, de semmi gond hisz az autósok megszokták a kerékpáros forgalmat és nagyon korrekten kezelik a helyzetet.
Az északi parton van néhány domb -nem tudok pontos szintkülönbséget- de azt tudom, hogy egy edzetlen ember is le tudja küzdeni ezt az akadályt, ugyanis úgy lett kijelölve a kerékpár út, hogy az mindenkinek kényelmes legyen. Tihanyig szinte semmi emelkedő nincs, utána kezdődik a Badacsony emelkedője. Ami számomra a legszebb és legélvezetesebb rész volt. Badacsony pincéinél érdemes több napot is eltölteni. Miután túl vagyunk Badacsonyon szinte végig sík lesz a terep, egy-egy vasúti átjárónál lehet egy kisebb dombocska. A déli part szerintem mindenki számára a legunalmasabb szakaszt rejti magában. Elég ha annyit mondok, hogy az utcák nyílegyenesek és a házszámozás 200 fölött van ezután egy enyhe "S" kanyar és minden kezdődik elölről. Siófokig erről szól a déli rész. Ezután ismét találkozhatunk 1-2 emelkedővel, de ez se olyan, hogy emiatt otthon maradj. Balatonvilágosi rész ismét egy nagyon szép rész, hiszen az egész Balatont láthatjuk a fennsíkról.

Fontos, hogy úgy készüljünk neki a túrának, hogy semmi lényegtelen dolgot ne vigyünk magunkkal. A sok csomagtól nagyon bizonytalan lesz a kerékpár. Ajánlott a csomagtartó és azon egy arra való táska. Ezeket úgy pakoljuk meg, hogy a súly egyenletesen és a lehető legalacsonyabb ponton legyen. Sok olyan emberrel találkoztunk aki hátizsákot cipelt. EZT AZONNAL FELEJTSE EL MINDENKI!!! Elég csak egy picit leégni és már nem élvezhető a túra, emellett befülled alatta a hátunk. Mindent a kerékpárra szereljünk fel. Párom kerékpárján volt fent ez a bizonyos csomagtartóra szerelhető táska, én pedig a hálózsákot és polifomot tettem fel a biciklimre egy motoros rögzítő hálóval. Ezt mindenkinek ajánlom, hiszen egy rendkívül praktikus megoldás és pár száz forintért beszerezhető. Ennivalót ne vigyünk magunkkal, hiszen a melegben hamar megromlik és fölösleges súly. A helyi boltok árai nem olyan horribilisak, hogy ne lehessen ott két zsemlét venni. Víz viszont sosem elég, az legyen nálatok bőven! Szerszámot se hagyjatok otthon, pár alap dolog mindig legyen nálatok pl: belsőgumi, láncbontó, imbuszkulcs. Ezekkel szinte mindent meg tudsz oldani, de azt is jó volt látni, hogy a Balaton körül minden tele van kerékpárszervizekkel.

Szállást mi nem néztünk előre, hanem kigyűjtöttük őket és menet közben eldöntöttük meddig megyünk aznap. Szinte minden kemping kerékpár barát és nagyon kedvesen fogadják a megfáradt bringásokat. Napi 5000ft 2 főnek a szállást és az ételt is tudja fedezni (persze ez igény szerint változhat).

Mindenkinek erősen ajánlom ezt az aktív pihenési módszert!!!